SageTV Community  

Go Back   SageTV Community > SageTV International User Forums > SageTV Netherlands
Forum Rules FAQs Community Downloads Today's Posts Search

Notices

SageTV Netherlands SageTV and SageTV Recorder Users from The Netherlands - This forum is for you to post about specific issues using SageTV software in The Netherlands.

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Display Modes
  #1  
Old 02-01-2006, 03:11 PM
martijnjoosen martijnjoosen is offline
New Member
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1
tvgids to xml channel mapping

Currently I experience problems with mapping the tvgids_to_xml.ini file to the correct channel names and it's included program listing.
I've configured my channels by editing the registry and adding the frequency. Now I would like to map the correct name to the correct channel. However how do I know which channel number to use.
I have an Essent cable connection, so any examples would be greatly appreciated.

Thanks,

Martijn.
Reply With Quote
  #2  
Old 02-05-2006, 07:03 PM
georges georges is offline
Sage User
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 6
sagetv in holland

Hallo Martijn,

ik volg dit forum al een paar weken waarbij het mij opviel dat jij de eerste bent sinds drie maanden, die op deze nederlandse aftakking van zich laat horen.
Ik begon me al af te vragen of er misschien aanleiding bestaat om in Nederland voor een andere pvr toepassing te kiezen.
Zover ik nu kan overzien is sage de enige pvr toepassing die voorziet in een volwaardige netwerk distributie over lan. Mce daarentegen blijkt betere internetintegratie te voorzien. Hierover gaat kennelijk ook jouw vraag. Niet dat ik hierop kan antwoorden, maar ik ben wel reuze benieuwd naar jouw bevindingen.
Alvorens in een licentie te investeren expirimenteer ik met een gekraakte versie 4.0. Ik heb een 500mce gekocht en een Marmitek Pc Control ab. (de eerste en vooralsnog enige combi van ir en rf.) Ik heb de tweede tuner nog niet kunnen activeren, en aan de epg ben ik nog niet toegekomen. Het enige dat ik daarmee heb ervaren is dat ik in de setup de tuner kan koppelen aan een epg-bron, maar als ik dat doe moet ik een amerikaanse zip-code geven. Europese postcodes worden niet geaccepteerd zodat ik geen andere uitweg zie dan de setup af te breken en opnieuw te starten en daarbij de tuner zonder epg-data te installeren.
Ik ben zeer benieuwd hoever jij hiermee bent gekomen.
Als jij problemen hebt met het gebruik van een niet haupauge remote, kan ik jou waarschijnlijk wel helpen. (Is hier goed gelukt(girder))

Groet georges.
Reply With Quote
  #3  
Old 02-06-2006, 02:03 PM
archie658 archie658 is offline
Sage User
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 46
Quote:
Originally Posted by martijnjoosen
Currently I experience problems with mapping the tvgids_to_xml.ini file to the correct channel names and it's included program listing.
I've configured my channels by editing the registry and adding the frequency. Now I would like to map the correct name to the correct channel. However how do I know which channel number to use.
I have an Essent cable connection, so any examples would be greatly

Martijn.
Common Problem.
Use FreqCopy http://www.prize.nl/software/freqcopy/freqcopy.html if you have an Hauppauge card with WinTV or FreqShifter http://www.webshifter.net/download.php. You can import the frequencies into FreqShifter if you rename the attached file Essent-Deventer.txt to Essent-Deventer.frq. Use Freqs-Deventer.txt to find the name (forget the last column). Beware: some programs (like MediaPortal) can mix up your channel list again).

In SageTV you can remap the Channels if you use a program guide. The channel numbers in SageTV are not directly related to the channel ids in the xml file. Remaping is done on channel NAME.

Good luck.
Attached Files
File Type: txt Essent-Deventer.txt (481 Bytes, 1229 views)
File Type: txt Freqs-Deventer.txt (1.0 KB, 1174 views)
Reply With Quote
  #4  
Old 02-06-2006, 02:24 PM
archie658 archie658 is offline
Sage User
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 46
Quote:
Originally Posted by georges
Hallo Martijn,

en aan de epg ben ik nog niet toegekomen. Het enige dat ik daarmee heb ervaren is dat ik in de setup de tuner kan koppelen aan een epg-bron, maar als ik dat doe moet ik een amerikaanse zip-code geven.
Je hebt een een aantal extra files nodig bij SageTV. Zoek even op xmltv_multi_nielm. Als zip-code geef je een aantal nullen, en daarna kies je voor de basic-service.

Ik draai SageTV naast MCE op dezelfe PC omdat MCE niet om kan gaan twee tuners die een verschillende zenderindeling hebben. In SageTV heb ik de tuner van m'n tweede PVR-150 gekoppeld, de S-VHS/ir-blaster hiervan aan een settopbox van TVHome en ook nog een FloppyDTV (schitterend beeld, maar nog niet perfect qua aansturing). Met wat scripting en de genoemde plug-in hebben de drie tuners hun eigen .xml en de zender herken ik nu aan Ned 1, [Ned 1] of {Ned 1}. Werkt prima.

Voor zowel MCE als SageTV zijn trouwens goeie webinterface beschikbaar om te schedulen e.d. vanaf afstand.
Reply With Quote
  #5  
Old 02-19-2006, 05:41 PM
ArnouD ArnouD is offline
Sage User
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 9
jongens, kunnen jullie mij in stappen uitleggen hoe ik een tv gids aankan maken voor in het programma zelf. want ik heb geen idee wat ik moet doen enzo. ik woon in deventer. de kanalen zijn al ingestelt maar dat ik niet weet wat er komt enz en recorden zonder programma's en dat woord 'no data' word ik ook gek van.
dus ik hoop dat jullie mij even goed kunnen uitleggen hoe alles werkt en wat ik moet downloaden. Hauppauge 150 PVR (NOT MCE EDITION) .

bedankt alvast jongens.

Last edited by ArnouD; 02-19-2006 at 05:59 PM.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT -6. The time now is 11:33 AM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2023, vBulletin Solutions Inc.
Copyright 2003-2005 SageTV, LLC. All rights reserved.